Wednesday, March 08, 2006

روز جهانيه زن


روز جهاني زن مبارك.
نمي دونم، ولي، چرا روز جهاني زن هست ولي روز جهاني مرد نيست؟چرا روز جهاني معلولين هست ولي روز جهاني انسان سالم نيست؟
من هميشه يك شكي دارم، اونم اين كه فمنيست و اين چيزا كار خود مردها باشه !من اصلا قبول ندارم كه زن ها احتياج به كمك دارن.به نظرم خاص نشون دادن چيزي نشان از وجود يك اشكال هست.
در هر صورت من قصد بدي ندارم ولي يك سري چيزا واسه من سئواله

پ.ن:اين روز، من ياد هماد مي افتم.هميشه يادش بود و با يه شاخه گل رز تبريك مي گفت.هيچ وقت يادم نمي ره ،يه شب ديدم يكي با سنگ مي زنه به شيشه پنجره.هماد بود كه مي خواست گل رزم رو بده.هماد عزيزم، جات خاليه.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با اين كه فمنيست بازي و اين چيزها كلا يك بازي موافقم
ولي يك بازي وقتي كاملا تموم ميشه كه بازيكني نداشته باشه وقتي اين همه خانم محترم دارن زير اين پرچم بازي مي كنن چه توقعي داري؟
حالا باز بايد درمورد نحوه رفتار دخترها بعد ادعاشون در مورد فمنيست بنويسم و تو هم كامنت منو پاك كني . پس از اين بحث مي گذريم.
ولي اين رو هم قبول ندارم كه زنها به كمك كسي احتياج ندارن.زنها هم مثل مردها به آدمهاي ديگه احتياج دارن. چطور ميتوني تو دنيايي زندگي كني كه همه زن باشن.من كه نمي تونم .
راستش ترجيح ميدم تعداد مردها بيشتر هم باشه

3:12 PM, March 08, 2006  
Anonymous Anonymous said...

روز جهانیهِ زن (این جهانیهِ منو یاد شیهه میندازه) مبارکا باشد
اینکه هماد بخواد به بانوان محترم گل رز بده هیچ اشکالی نداره. اشکالش اینه که دنگش رو از بقیه بگیره. من تازه فهمیدم که عقاید زن ستیزم از همون دنگ رز های قرمز ناشی شده.

8:50 PM, March 08, 2006  
Blogger Hamaad Djamshidi said...

گلاره عزیز، سلام و تبریک فراوان. (البته یه تبریک هم تو اورکات گذاشته ام برات.)

پ.ن. سروش که مدت هاست دیگه وبلاگ نمی خونه. علی که به نام خودش پیغام می ذاره. محمد بی انصاف، مگه تو چند بار دنگ داده ای که اینطور...؟

پ.ن. جیپسی، من هم با خیلی از روایت ها و مواضع فمنیستی مشکل دارم و فکر می کنم که نقد تو هم می تونه بجا و درست باشه. هر چند، این واقعیتیه که تا مدتها خانم ها حق رای نداشته اند. هنوز در بسیاری از کشورها خانم ها حق رای ندارند. (در حالیکه آقایون حق رای دارند.) نرخ بیسوادی در میان خانم ها (در سطح جهان) به مراتب بیشتر از آقایون هست. سطح حقوق خانمها (به صورت میانگین، و در مشاغل مشابه) به مراتب کمتر از آقایون هست (حتی در کشورهای پیشرفته، و مخصوصا در آمریکا و انگلیس که همین اخیرا و مجددا آمارهاش رو می خوندم.)
و...
و...
و

12:48 PM, March 09, 2006  
Blogger Black Jazz Britain said...

در مورد برخي موارد شايد آقايان حق راي داشته باشند و خانمها نه! ولي در بسياري (و حتي اكثر) موارد دقيقا برعكس است. خانمها حق راي دادن، حق اظهار نظر كردن، حق انتخاب كردن و حق تصميم گرفتن دارند، و آقايان فقط حق اطاعت و يا سكوت دارند. چنينند انسانهاي متشخص و محترم !

3:20 PM, March 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

از قدیم کفتن مردها سرند وزنها گردن
جیپسی عزیز توی دنیای مردونه مهم نیست روی کاز کیه مهم اونیه که کار رو تموم میکنه و همه میدونن که اون زنیه که پشت سر اون مرد وایستاده
دعا کنیم زن پشت پرده عاقل باشه
اینو بگم که اصلا فمنیست نیستم

6:41 PM, March 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

خوب مشخصه چرا روز مرد نداريم. هر روز روز مردها است. اينکه ديگه فکر کردن نداره

9:13 PM, March 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

من پستي كه تايتلش دائو بود رو تازه خوندم. به نظرم آشنا اومد يه جاهاييش. متن انگليسيش رو دارم من. خيلي شبيه اين متن فارسي نيست ولي تا اونجا كه مي‌دونم معتبره. مفهومشون نزديكه ولي:

Tao Te Ching, Verse 76:

A man is born gentle and weak.
At his death he is hard and stiff.
Green plants are tender and filled with sap.
At their death they are withered and dry.

Therefore the stiff and unbending is the disciple of death.
The gentle and yielding is the disciple of life.

Thus an army without flexibility never wins a battle.
A tree that is unbending is easily broken.

The hard and strong will fall.
The soft and weak will overcome.

7:56 PM, March 11, 2006  
Anonymous Anonymous said...

فمينيست؟ نمنه

2:22 PM, March 12, 2006  

Post a Comment

<< Home